SakuraCon 2009 – vélemény, előadások, bejelentések, vásárlás

A hétvége másik nagy eseménye (az Eurovízión kívül) kétségkívül a Sakuracon volt. Idén csak vasárnap tudtam menni (meg a múltkor is, mivel ilyenkor nincs akkora tömeg, és az előadások jobbak ekkor általában), tehát csak arról a napról lesz beszámoló. Szó lesz a szervezésről, bejutásról, vásárlásról, a japán ünnepes előadásról, a MAT-os beszélgetésről, az Animaxes beszélgetésről és a szinkronos beszélgetésről. Tessék beljebb fáradni!😉

Tíz előtt kb. egy negyed órával érkeztem meg a PeCsához. Mivel a honlapon fenn volt a bejutás menete, és még áprilisban vettem jegyet (miután nagy nehezen megtaláltam a SakuraZakát ^^’), viszonylag könnyen megtaláltam a nekem való sort. A beengedés idén gyorsabbnak tűnt. Sok helyen olvastam, hogy problémák voltak a biztonságiakkal; én pont egy normálisabbat fogtam ki, nem koboztak el semmit, bár ebben sztem közrejátszott az is, hogy a táskámban a kabátommal takartam le a kaját és a vizet😀 . Bejutás után végigrohantam az árusokon, ahol – mivel január óta nem vettem semmiféle mangát – bevásároltam (Mangafan, Delta és Mangattack kiadványai, Usagi 6., Szacsi-manga – mindegyikről külön-külön szó lesz majd a blogon). Nagy örömömre szolgált, hogy találtam ecsetfilcet kalligráfiához, elég jó áron, szóval abból is vettem egyet. A mangások sátorba való kitelepítése jó ötlet volt, és nekem még annyiban szerencsém is volt, hogy elkerültem a nagyobb tömeget. Meglepetten tapasztaltam, hogy az Xpressen kb. másfél-két hónapja előrendelt, és újabban május 27-ei megjelenési dátum alatt látható Perfect Blue DVD ott virított a Mangafaneseknél. Meg is vettem – minek menjek az Xpresshez érte (A tenger zúgása DVD-vel is így tettem) – de megkérdeztem, hogyhogy megjelent. Mangafanes Csaba azt mondta, hogy szombaton vitt a kiadó “premier előtti” példányokat (és még óriásposzter is járt a DVD-hez). Ezután a nagysátor másik felébe mentem, ahol kezdődött a Japán-Magyar Üzleti Iroda (az a Japhun, nem?) vezetőjének, egy kedves, mosolygós, fiatal japán hölgynek az előadása a tavaszi japán népszokásokról. Ahhoz képest nagyon jól beszélt magyarul, néha egy két szót tévesztett (“ilyenkor a babákat kidobják… nem… eldobják… nem… bedobják a szekrénybe!”), és hallható volt a japán nyelv hatása (“baramilyen” valamilyen helyett), de nagyon érdekes előadás volt, videókkal, képekkel, zenékkel színesítve. Többek között ezt a videót is bemutatta (Moriyama Naotaro: Sakura):

Ezután a MAT-os beszélgetés következett (résztvevők: Tonya, Uran, a MAT elnöke és a MAT pénztárosa), ahol elmondták, mivel foglalkozik a MAT, és bemutatták a con költségvetését – idén 8 millió forintba került a con lebonyolítása, és 10 millió bevételt terveznek; a fennmaradó 2 millióból felszereléseket vásároltak. Egy kísérő apuka kérdezte, hogy hogyhogy nem tudnak a szervezők arról, hogy a japán trónörökös és felesége a magyar mezőgazdasággal kapcsolatos kiállítást tekintenek meg a con napján, Magyarországon. És hogy milyen jó lett volna elhívni őket ide. Másvalaki a con és a PeCsa biztosításáról kérdezett. Kiderült, hogy a háromnapos nyári con első napja egy kulturális rendezvény, egy matsurihoz hasonló dolog lesz. Kérdeztek arról is, hogy miért nincs téli con. Felmerült a kérdés a MAT/Animecon honlapjának többnyelvűvé tételéről, és a versenyek (pl. AMV) külföldiek számára való megnyitásáról.
A MAT-osok távoztak, Tonya pedig pólót cserélt. Kezdődött az Animaxes beszélgetés. Újdonságok: júniustól a gyerekműsor-sáv (20.00) esti (22.00) ismétlése lekerül a programról (milyen kisgyerek néz este 10-kor Kukucskát? :D). Júliusban jön a Nodame Cantabile c. sorozat magyar szinkronnal. A kétnapi ismétlés is megszűnik, és mindennap az aznapi műsort fogják megismételni. Az Animaxet egy ifjúsági csatornává alakítandó, az AXN-től átveszik az Amazing Race c. amerikai valóságshow-t és a Zoom.hu című promo-műsort. Tonya (vagy Somló Iván?) szerint “Egy 24 órás csatornára ilyen műsor is kell, úgyhogy ha szeretnétek a jövőben 24 órás Animaxet, akkor nézzétek az Amazing Race-t, akkor is, ha nem szeretitek.” Hát szerintem ez hülyeség, nagy nézőszám-csökkenés várható… Újabb rossz hír: mivel a statisztika szerint “nem szeretjük a Conant” (nem igaz! nem igaz! hazugság! monnyonnle! :D), ezért egyelőre az első évad után (idén) nem várható újabb évad.
Következőnek a “Beszélgetés – szinkronosok” címen meghirdetett program következett. Én azt hittem, hogy megint hozzák Steiner Kristófot meg a többi hangot, hogy azokkal beszéljenek. Ehelyett kellemes meglepetés ért, ugyanis a sátorba Ullmann Gábor (szinkronrendező), Basa Zsófia (fordító), Koch Zita (fordító, =mufurc), Imri László (a NANA anime fordítója), még egy fordító hölgy, akinek nem jegyeztem meg a nevét (ő is NANA-fordító, Imri Lászlóval együtt – szerk. időközben kiderítettem, Varga Fruzsinának hívják) és az SDI Sun Hungary egyik munkatársa vonult be. Beszéltek a szinkron készítéséről, a fansubokról, a hangok kiválasztásáról és a fordításról. A hangok kiválasztásánál Ullmann Gábor egy nagyon jó példát, Gabriela Spanic magyar hangját hozta fel (ugyanis az RTL-en fut újabban egy szappanopera G.S. főszereplésével). Azt mondta, hogy milyen érdekes, hogy már mindenki megszokta Spanic hangjának Orosz Annát, miközben igazából mennyire más (“szétcigizett”) hangja van.
Íme a példák – először a magyar hang:

És az eredeti hangja:

(Halkan megjegyzem, hogy én szeretem ezt a sorozatot ^^”’)
A beszélgetés végén lehetett kérdezni, én Basa Zsófiától kérdeztem meg, hogy melyik egyetem japán szakára jár, kiderült, hogy a Károlira, így a blogon régebb óta követhető “ELTE vagy KRE – küzdelem” állása jelenleg 4:2 a Károli javára.
Hát ennyi volt számomra a con, szerintem az eddigi legjobban megszervezett con volt, valószínűleg nyáron is ott leszek (ha külön lesz kultúrnap, azon főképp😉.
A megjelent mangák részletes boncolgatása is jön majd, na meg persze az új Mondo és AS-é is😉 .

7 thoughts on “SakuraCon 2009 – vélemény, előadások, bejelentések, vásárlás

  1. Én csak a szinkronos beszélgetésre néztem be, és igazából csak a végét hallottam, pedig csak pár méterrel odébb ültem, az egyik lépcsőn. ^^ A többire is bemehettünk volna barátaimmal, de annyira belemerültünk a sushi-ba és a mangakissza adta lehetőséggel, hogy az időérzékünk úgy, ahogy van, eltűnt.

    A biztonságiak minket sem szívattak meg annyira, csak az egyik barátom rockeres “felszereléseit” kobozták el. Az egyetlen bajunk az volt, hogy csak utána való futkározás után kaptuk vissza őket, és jó párszor még az őrök sem tudták megmondani, merre is kéne mennünk, hogy visszakapjuk őket.

    Conan-t nem kéne levenni a műsorról, elvégre kell valami elgondolkodtató anime is. (Bár lehet, hogy csak az RTL 2-es időszakom szól belőlem. xD) Animax-en igazából még nem is láttam (mivel nem nézek tévét, kezdésnek…): ugye nem szinkronizálták le? o.O Japán hanggal se hallottam még (német szinkron (L)), de a magyartól, szerintem, elborzadnék.😀

  2. Háát… bevallom őszintén, japán kaját még nem igazán kóstoltam, és ez ezen a conon sem történt meg, így a mangakisszát/éttermet elkerültem.😀

    Conant nem veszik le, csak egyelőre 52 rész után nem lesz több új. Kár érte. Annak idején, mikor még nem is tudtam németül, néztem én is az RTL 2-on, most így felsőfokúval sztem többre mennék😀.

    Leszinkronizálták, és azért lehet elborzadni rajta, mert rohadt jó lett a szinkron!! Csak ajánlani tudom!😉

  3. Úgy igazából én is most próbáltam ki először, és nem bántam meg.😉 Azóta is öröm nézni az emberek arckifejezését, amikor megemlítem a sushi-t. A nyers hús mindenkit elrettent. xD

    Amikor Conan-t néztem, még én se tudtam németül, de valahogy 3 év alatt eljutottam egy passzív tudás szintre, és beszélni nem tudtam, de érteni értettem a németet. ^^ Ennek örömére céloztam meg a német nemzetiségi gimit. Az anime hatásai… ^~^

    Mindenesetre, nekem akkor is a Kamikaze Kaitou Jeanne maradt meg a legjobban (de most komolyan, a Jeanne, die Kamikaze-Diebin is milyen jól hangzik ;D).
    Várj, mi is volt még… Wedding Peach, Digimon, errr. Este valahogy nem ugrik be sok. ^^

    Ha ennyire jó, teszek vele egy próbát. :3

  4. Tori: Conan mindenkinek nagyon ajánlott, tényleg egy elgondolkoztató sorozat.
    Mellesleg a Con most már tényleg teljesen kinőtte magát, egyszerűen ilyen tömegnyomort, ami szombat reggel volt, még életemben nem értem.
    Mondjuk megérte bejutni, mert egyrészt a jó cuccokat hamar elkapkodták, msrászt meg mert helyet is kellett foglalni.
    Amúgy végül a hátsó lelátón sikerült, kissé összepaszítozva, de ez is acon érzés része:)

  5. Miyazaki: Én még a One Piece-re és az Inuyashára is emlékszem.😀 Régi szép idők. ^_^ Meg volt valami Monster-es is…

    Miyabi: Conan-t régebben nagyon néztem, szóval tudom, miről szól, és tényleg szeretem. Éppen ezért féltem/félek a magyar szinkrontól, ráadásul a német nagyon jó volt.🙂

    Tényleg tömegnyomor volt, de szerintem, aki feltalálta magát, annak egész tűrhető volt. Mi vasárnap már meg sem környékeztük a nagytermet, pedig be tudtunk volna jutni. Több óráig ott ülni, hogy a performance-okat is lássuk, nem érte meg.

  6. Oh, szal mufurc fordító. Na ez már megmagyaráz pár dolgot.😀 Már értem miért ilyen marha bennfentes.😀

Ne habozz, kommentelj!

