Eurovízió 2010 – Az első elődöntő után

Ééés véget ért az első elődöntő!🙂 Hát, nem egészen erre számítottam, gondolom, azoknak, akik már előre hallották a dalokat, és követték az eseményeket, mint én, meglepő lett az eredmény!
Nézzük a dalokat!
1. MOLDOVA – nem igazán szerettem ezt a dalt, mert a moldáv előválogatón, az O melodie pentru Europán szerintem nem ők érdemelték meg a győzelmet, hanem Cristina Croitor a My heart c. dalával. Viszont Olia Tira összeszedte magát, és nem volt hamis, szóval ma este már gondoltam, hogy ők bejutnak.
2. OROSZORSZÁG – hát, rájuk semmiképp sem mondtam volna, hogy bejutnak… Úgy látszik, van erre a stílusra igény Európában. Vagy csak azért, mert oroszok?
3. ÉSZTORSZÁG – nem volt kedvencem a dal (de nem utáltam), sajátos stílusú, nem is került be.
4. SZLOVÁKIA – Kristinát sokan győzelemre is esélyesnek tartották, és sokan rajongtak érte, én is szerettem a számot, de nem volt a kedvencem. Meglepő volt, hogy nem jutott be, de végül is nem olyan nagy kár érte.
5. FINNORSZÁG – őket is sokan bejuttatták volna, én is, meg is lepődtem, hogy nem jutottak be, szerintem jó volt ez a dal.
6. LETTORSZÁG – na, nekem ez az egyik kedvencem volt, szerintem nagyon jól is énekelt, bár számítottam rá, hogy nem fog bejutni. Pedig megérdemelte volna.
7. SZERBIA – jó kis szám, csak az énekes frizurája weird egy kicsit. Őt én is bejuttattam volna, megérdemelte.
8. BOSZNIA-HERCEGOVINA – számítottam rá, hogy bejut, de én személy szerint az elődöntőben kiejtettem volna. Amíg Munja i Grom volt a dal címe, még csak-csak elment, de angolul még kevésbé tetszett.
9. LENGYELORSZÁG – egyik másik kedvencem, szerintem rohadt jó volt a dal, mondjuk a háttérprodukció kissé eltúlzott volt. Megérdemelte volna, hogy bejusson, de hát úgy tűnik, ez nem kell Európának.
10. BELGIUM – Tom Dice-ot sokáig nem juttattam volna tovább, de aztán a próbák során meggondoltam. Tényleg jó kis dal, megérdemelte.
11. MÁLTA – Theát is nagyon szerettem, szerintem nagyon szép a hangja, én tovább engedtem volna. Kár.
12. ALBÁNIA – ő megérdemelten jutott be, számítottam is rá, jó volt.
13. GÖRÖGORSZÁG – hatásvadász produkció, de azért jó, dallamos, ritmusos, a döntőben a helye. (Mondjuk jobb lenne, ha mellette ott lenne Lengyelország és Lettország is, de mindegy.)
14. PORTUGÁLIA – szerintem a magas hangoknál nagyon irritáló a lány hangja, én nem juttattam volna tovább.
15. MACEDÓNIA – gagyi, a Skopje Festen a Bog go ima sekoj kluč című produkciót kellett volna választani, és akkor talán bejutott volna az ország a döntőbe.
16. FEHÉROROSZORSZÁG – igazából én nem juttattam volna őket tovább, mivel csak 10 hely volt. De a ma esti produkciójuk nagyon szép és meggyőző volt, megérdemelten jutottak be.
17. IZLAND – Hera Björk megint nagyon jó volt, megérdemelte.

Összességében tartogatott meglepetéseket ez az elődöntő, sok jó szám bejutott, meg sok olyan is, amire nem számítottam. Szerencsére idén nincsenek olyan irritáló produkciók, mint a tavalyi Supergypsy, vagy az azelőtti pulyka, Dustin, vagy a 2007-es Verka Szerducska. Így hát a számomra nem annyira kedves dalok is jól fognak hangzani a döntőben.
Pár szót a Duna TV közvetítéséről: a képminőség jó volt, viszont ennek a Jeszenszky Zsoltnak a kommentálása nagyon idegesítő volt. Érdektelen dolgokról beszélt, közhelyeket sütött el, rosszul ejtette ki az előadók és a számok nevét, címét, rossz évszámokat mondott. A legidegesítőbb mégis az volt, hogy már a produkció megkezdése után is beszélt, ezt nem kellett volna. Ennyiben jobb lett volna Gundel. Viszont köszönet illeti a Duna TV-t, hogy megosztotta velünk a pillanatot (Share the moment)!🙂

Ne habozz, kommentelj!

