Rendezvények – 2010 második félév – MondoCon és Animekarácsony

Végre erőt veszek magamon, és írok az utóbbi két rendezvényről. Októberben került megrendezésre az Őszi Mondocon (amit megelőzött egy MAT-os Animecon, ami állítólag nagyon gagyi volt, én nem is vettem részt rajta, szóval nem nyilatkozom róla), a szokásos helyen, a Hungexpón. Decemberben pedig a Mondo-Mangafan-MKSz-Holdfényteam összefogással megszületett az Animekarácsony-Hungarocomix-Holdfénycon, aminek, ha rendszeressé válik, jó lenne egy új, rövidebb nevet adni🙂

A MondoConnak csak az első napján vettem részt, oda is csak délután érkeztem. Sajnos idén nem volt annyi program, ami engem érdekelt volna (például érdekes előadások). Így hát maradt Kokia🙂. A közönségtalálkozó előtt benéztem a Mangafanhoz, kaptam mangákat, és idő előtt megtudtam, mik lesznek az újdonságok😛 Ezután körbenéztem a többi standoknál is: a Fumax újdonsága nem érdekelt, a Vad Virágoktól ekkor még nem jelent meg az új Usagi, a Delta pedig kint sem volt, Bayer Antaltól kérdeztem, hogy lehet-e valamit tudni a Berserk sorsáról, azt mondta, nem (viszont ha az animekarácsonyos részt is elolvasod, ott mondok róla infókat). A Kokia-közönségtalálkozó nagyon jó volt, poén volt, hogy sokszor még a tolmácsolás előtt nevettem valamin – Kokia olyan szépen beszélt japánul, hogy nagyon jól meg lehetett érteni. A tolmács egyébként Yamaga Eimi volt, aki annak idején a szakurás előadást is tartotta (“eldobják… nem… kidobják… nem… bedobják a szekrénybe!” :)), meg Boros Csaba is fent ült mellettük. Voltak, akik japánul akartak kérdezni, hát, volt, akinek sikerült, volt, akinek nem😛. Az jó pillanat volt, amikor egy echte tokiói japán is kérdezett tőle valamit, kicsi a világ🙂.
Ezt követően a semmittevés következett, pontosabban mangáztam. A koncert előtti nyomorgás, káosz durva volt, meg az is, hogy bár volt ülőhelyem, mégis állnom kellett, mert a székek közé annyian benyomultak, hogy nem lehetett látni ülve semmit. Mindenesetre a koncert kárpótolt, nagyon szép volt (még állva is :D). Remélem, jövőre is hasonló tehetséges előadót hívnak meg.

És akkor az Animekarácsonyról. Az új rendezvény új helyszíne a Millenáris-Jövő Háza lett, ami, a kisebb káosz ellenére, szerintem megfelelő volt. Bár sokan voltunk, azért el lehetett férni. Külön jó dolog volt az, hogy egy helyen voltak a manga- és a képregénykiadók, így más újdonságokat is be lehetett gyűjteni, nem csak mangákat. Itt sem sokat időztem, első utam a Mangafanhoz vezetett, ezután következett a Fumax (Hetalia 2), a Vad Virágok (Usagi 9). A Deltánál azt mondták, hogy még idén (sic!) kijön egy Berserk, és ezt követi januárban a következő. Hát, reméljük, ez igaz. Sikerült begyűjtenem két új kiadó két újdonságát is: a Berlint a ComicsManiától és a Ysquare-t a Nipponeriától. A hamarosan megjelenő mangamegjelenésés cikkemben lesz róluk szó. Találkoztam Ivivel, aki blogján az Animax híreiről írt, akit érdekel, nézze meg itt. A rendezvényről az Index is tudósított, azt is érdemes elolvasni.

Hát, számomra ezek voltak a második féléves rendezvények, a megjelent mangákról még az idén lesz egy bejegyzés, természetesen különös tekintettel a helyesírásra :)!

Ne habozz, kommentelj!

