Educatio 2011

Idén is itt a szokásos Educatio-poszt :D! (2009, 2010)

Ebben az évben már konkrétan a KRE-japán, ELTE-jog érdekelt, és ezekkel kapcsolatban a következő fontos infókat tudtam meg:
– egy ELTE-ÁJK-s diák és egy KRE-BTK-s tanár szerint bírható a japán és a jog egyszerre, egy ELTE-BTK-s diák szerint nem (mondjuk, ő abból indult ki, hogy a jogon elsőre mindenki megbukik. Én nem így tervezem… :D)
– megtudtam a KRE-BTK-nál, hogy 2011-től a japán nyelv ismeretéhez kötik a japán szakot – azt mondták, hogy bonyodalmak voltak abból, hogy valaki 0 nyelvtudással is japán szakos lett, ezért döntöttek így (bár a felvételihez nem kell a japán nyelvtudás, gondolom, nem kezdik majd annak idején 0-ról tanítani a nyelvet)
– azt is megtudtam az ELTE-ÁJK-nál, hogy az állam ugyebár 12 félévet finanszíroz, de ha két szakot viszel egyszerre, az egy félévnek számít (tehát attól még, hogy egyszerre van az ember japánon és jogon, nem kell az időt duplán számolni)

Kb. ennyi volt idén a hasznos infó. A KRE-BTK-nál és az ELTE-ÁJK-nál is nagyon rendesek, meggyőzőek voltak (főleg a KRE-nél a dékánhelyettes úr volt nagyon kedves :)). Terveim szerint majd írok a jan. 27-ei KRE nyílt napról is (ha már az ELTE-ÁJK-ról nem írtam…).
Mindenesetre, ha valakinek van valamilyen fontos/hasznos infója a fent említett két szakról, vagy éppenséggel a szakok egyikén tanul, és véleménye van, ne habozzon kommentelni :)!

7 thoughts on “Educatio 2011

  1. Szia! Én is az Eltére járok jogra (negyed éves vagyok), meg ebben az évben kezdtem el a Btk-t is, igaz nem nyelv szakot (művtöri és kommunikáció). Ki lehet bírni 2-3 szakot egyszerre, de tény, hogy elképesztően sokat kell tanulni. Ha elfogadsz így ismeretlenül egy tanácsot tőlem: mindenképpen a joggal kezdjél, mert akkor a Btk-n már nem koppansz akkorát mint fordítva. A saját és ismerősök tapasztalatai alapján írom ezt:).

  2. Ja, még annyit megkérdeznék: azt, hogy “nem koppansz akkorát”, hogy érted? Tanulás mennyiségét illetően? (Tehát gondolom, a jogon sok a tanulnivaló, és akkor amellé a BTK már tűnik olyan vészesnek?)
    Az órákat össze lehet egyeztetni a két szakon? Gondolom, vannak ütközések…

  3. A koppanást lényegében így értem. Csak összehasonlításképp a btk-án 5 vizsgám volt, az összesre együtt kellett annyit tanulnom mint egy nehezebb jogi vizsgára (negyedikben pl. pénzügyi jog, és jogon is átlag 7-8 vizsga van). Pedig a művtöri az elte btk-án messze az egyik legnehezebb szak, ahogy hallottam. Óraütközések biztosan lesznek, előadásokra vagy az egyik vagy a másik helyen tuti, hogy nem fogsz tudni járni.

  4. Köszi a választ! Még egy gyors kérdésem lenne🙂 : ha ugye ütközések miatt kiesnek előadások, akkor arra hogy lehet tanulni? Megadják a könyveket, amiből vizsga/számonkérés lesz, vagy évfolyamtársaktól érdemes elkérni a jegyzetet?

    Az Educatión mondta is nekem a fent említett tanár úr, hogy az előadásokkal gond lesz két szak esetén, de azt is mondta, hogy ezt ilyenkor elnézik, csak a szemináriumokra kell mindenképp bejárni.

  5. Az előadás sehol sem látogatásköteles, nem kell bejárni, ha nem akarsz/nem tudsz. Jogon minden tárgyból van könyv, a neten van jegyzettár, csoptársaktól lehet előadásjegyzetet kérni. Mondjuk én eddig még vizsgára soha nem tanultam előadásjegyzetből, mert az kb. az anyag egy huszada, és ált.benne van a könyvben. A btk más tészta, ott sokkal fontosabb az előadás, de erről nem igazán tudok nyilatkozni, mert nem vagyok nyelvszakos, és nem a Kre-re járok. Bár az biztos, hogy japánon, mivel nincsenek annyira sokan (mint pl. angolon), így inkább gyakorlatok vannak. Azokon meg úgyis kötelező jelen lenni.

  6. Visszajelzés: Vissza- és előretekintés « Miyazakiblog – 宮崎のブログ

Ne habozz, kommentelj!

