KRE-BTK nyílt nap – 2011. január 27.

Pont egy héttel ezelőtt zajlott le a KRE bölcsészkarának nyílt napja, amelyről ígértem, hogy beszámolok. Az érdeklődés nagy volt, így a tömeg jelentős része, köztük jómagam is, nem jutott be az általános tájékoztatóra a díszterembe (gondolom, az ilyenkor szokásos dolgokat mondták el). Mikor láttam, hogy ide nem fogok beférni, a japán szak tájékoztatója felé vettem az irányt. Közben megfigyeltem az egyetemet belülről, barátságos, szépen fel van újítva. A japán szak tájékoztatóján Varrók Ilona és Somodi Júlia tanárnők voltak jelen, valamint egy már ösztöndíjjal Japánban járt MA-s lány, akinek anno olvastam a blogját, be is akartam linkelni, de a címet elkutyultam. Ismertették magát a szakot, a lehetőségeket, szimpatikusak voltak. 3 új dolog:
– nem muszáj pont kínait tanulni második keleti nyelvként, kreditátvitellel lehet koreait is felvenni az ELTE-n
– az Educatión elhangzottakkal ellentétben nem kötik japán nyelvtudáshoz a felvételt, csak ajánlott egy 3kyuu körüli nyelvtudás, mert aki 0 japánnal megy oda, gyorsan kell pótolja a lemaradást
– a jelenlévőket megkérdezték, ki az, aki már tanult/tanul japánul – hát, a teremnyi emberből kb. 5-6-an jelentkeztünk kábé😀
Lényegében ennyi volt, a szokásos infókat tudtam meg, de jó volt így belülről megnézni a KRE-t. Még 12 nap a határidőig😉.
(Akinek továbbtanulással, japán szakkal kapcsolatos hozzászólnivalója van, ne habozzon!🙂 )

18 thoughts on “KRE-BTK nyílt nap – 2011. január 27.

  1. Most már biztos, hogy KRE lesz az első helyen nálam. Azért jó, hogy nem csak kínaira van lehetőség. Köszi az infót!

  2. Etto…én küldtem neked e-mailt még múlt héten, amiben érdeklődtem, hogy hogyan tervezed összehozni a pontokat. (Azóta nem volt időm visszaírni, de utólag is köszönöm)🙂 Jut eszembe, e hónap végén jön az eredmény a JLPT N3-as vizsgámról.

  3. Tudom, felismertelek, azért kérdeztem (vagy az is lehet, hogy már a válaszmélben is kérdeztem? már nem tudom követni, hol mit írok😀 )🙂
    N3, azaz a régi 3-as és 2-es között, ugye? Szerintem én is kb. azon a szinten lehetek, anno 2008-ban voltam 3kyuun, de azóta meg ugye tanultam egyet s mást🙂

  4. Jövőre megcélozhatnánk akkor együtt az N2-es szintet😀 (*Álmodozik*) Azért az új N3-as szintről van egy-két tapasztalatom, amit lehet te is humorosnak fogsz érezni, de a magnóhallgatás részen 2-3 feladat dettó ugyanaz volt, mint a JLPT hivatalos oldalán a próbák között. Ráadásul a választékok néha olyan morbidok voltak, hogy egyszerre nevetett a terem, így ha csönd volt, tudhattad, hogy az a jó válasz.🙂

  5. Lehet, hogy ebben az évben csak bejáratták az új rendszert, jövőre meg bedurvulnak a dolgok😀
    N2-est jó lenne, nekem a tanárom mondta 2010 elején, hogy ha nagyon rágyúrok, akkor megpróbálhatnám 2010 decemberében, de végül a normális tempóban haladást választottam, nem siettem el…

  6. Sziasztok! Én is az első helyre a KRE-t jelöltem meg.^^ Gondolom ti is emelt érettségizni fogtok… (ha igen, milyen tantárgyból)? Én magyarból fogok és enyhén szólva tartok tőle…😄 ti mióta tanultok japánul?

  7. Juj én nem mertem bevállalni a törit! Abból nem is vagyok olyan jó, meg a tanárunk mondta, hogy az összes eddigi töri könyvet be kell seggelni, szóval…. neeeem, maradtam inkább a magyarnál:D aztán lehet, h megszívom XP
    Én 2006-ban kezdtem el, de te sokkal jobban állsz vele szintügyileg az tuti… 2009-ben voltam nyelvvizsgázni és az akkori 3kyuu-t csináltam meg, ami csak 67% lett… idén meg kicsit elhanyagoltam a japán tanulást, egyszerűen nincs elég energiám hozzá… de amint vége az érettségiknek, majd ráhasalok…:D
    Idén több embert vesznek majd fel a KRE k.ny.é.k. szakára, nem ? mert eddig mintha az irányszámhoz 28-at írtak volna, most meg 50 van kiírva… de lehet, h rosszul emlékszem…

  8. Én pont a magyarról hallottam azt, hogy öngyilkosság😀
    Én 2008-ban voltam 3kyuu-n, és idén én is ellustultam japánból, inkább töriztem🙂
    Én 35-45-re emlékszem (idén), hogy azelőtt mennyi volt, nem tudom.

  9. A magyarról én is azt hallottam, hogy öngyilkosság, csak nekem a magyar sokkal jobban megy, mint a töri… és akkor már inkább maradtam annál…
    jaj mamám remélem nem viszik feljebb idén a pontszámot! akkor eret vágok… így is úgy kell összekaparnom majd a százalékokat😄
    te a töri mellett milyen nyelvet viszel (érettségi)? csináltál felsőfokú nyelvvizsgát? bocsi ha egyszerre túl sok így belőlem, csak pécsi vagyok, és egy olyan ismerősöm sincs, aki a keleti ny.& kultúrák szakra menne… meg egyedül egyik ismerősömnek van szüksége ilyen magas pontokra rajtam kívül… ><

  10. Nekem német a választott nyelvem és angol a választott tantárgyam, középszinten mindkettő, viszont van felsőfokúm mindkettőből, meg németből egy OKTV-helyezésem, szóval a pontoknak azzal a részével nem lesz gond, remélem🙂 Csak ugyebár én jogot is szeretnék majd kezdeni, ahhoz meg kell a töri emelt szinten :S

  11. jesszus mamám… nem vagy semmi😀 jogot is??? nekem nem tudnának eleget fizetni, h neki álljak😀 azt elhiszem, h a pontjaiddal nem lesz probláma😀 hogy-hogy mégis emeltezel töriből?

  12. Jogra muszáj, mert ott a német OKTV-t nem fogadják el pluszpontnak😦 Szóval onnan emelt töri/magyar nélkül hiányozna 40 pont… és így lett emelt töri😀

  13. tényleg??!! hogy lehetnek ilyen genyák? még hány db oktv helyezést kellene elérni szerintük? :S

  14. Visszajelzés: Vissza- és előretekintés « Miyazakiblog – 宮崎のブログ

Ne habozz, kommentelj!

