Eurovízió 2012: Vélemény az első elődöntő dalairól

Két hét van hátra az Eurovízióig, így egy három részes cikksorozatban szeretném véleményezni és pontozni az elődöntők és a döntők dalait. Ez nem szakmai elemzés, nem is esélylatolgatás, csupán az én véleményem. Bejön-e a dal, vagy sem – ennyiről lesz szó🙂

01 MONTENEGRÓ: A múltkor Rambo Amadeus Euro neurója még a Pocsék dalok című bejegyzésben szerepelt – nos, továbbra sem egy csúcsszuper dal, de valahogy annyira gagyi, hogy elkezdtem megszeretni. A döntőbe nem juttatnám, de az ex-jugoszláv államok miatt szerintem van esélye, hogy bekerül. DÖNTŐ: talán (inkább nem juttatnám be). PONTSZÁM: 3
02 IZLAND: Nagyon jó dal lett volna, de az angol verzióval galád módon meggyilkolták. Továbbra is szép, de nálam lecsúszott egy picit. DÖNTŐ: biztos (én bejuttatnám). PONTSZÁM: 4
03 GÖRÖGORSZÁG: A szokásos görög cucc, semmi extra, tele klisékkel. Sajnos erre vevő a nép, a döntő és a jó helyezés biztos meglesz, bár nem vagyok benne biztos, hogy Eleftria élőben is tud énekelni… DÖNTŐ: biztos (de én nem juttatnám be). PONTSZÁM: 2
04 LETTORSZÁG: Nagyon aranyos, jópofa dal, vicces-önironikus szöveggel. Nekem bejön, szerintem döntős lesz. DÖNTŐ: talán (én bejuttatnám). PONTSZÁM: 3
05 ALBÁNIA: Sokak által bírált dal az albán, szerintem fantasztikus (igen, a hosszú kitartott hang sem riaszt vissza, én szeretem az ilyesmit), Rona Nishliu hangja kiváló, a neten elérhető angol dzsesszváltozat is nagyon jó. Az anyanyelven éneklésért külön respekt. Bízom a döntőben, de nem vagyok biztos benne, hogy tetszeni fog ez a stílus a népnek (tavaly is nagyon jó volt Albánia Aurela Gaçéval, mégse lett döntős). DÖNTŐ: talán (én mindenképp bejuttatnám). PONTSZÁM: 5
06 ROMÁNIA: Románia sosem azt a dalt választja, amelynek én drukkolok. Tavaly a Hotel FM-et küldték az Open your eyes c. dal vagy Luminiţa Anghelék helyett, azelőtt a Balkan Girls csapatát sok-sok jó dal helyett, most sincs ez másképp: idén a Şun-ta c. dalnak drukkoltam (Electric Fence, ld. korábbi bejegyzés), a zsűri őket hozta ki elsőnek, de a közönségnél csak negyedikek lettek. Ettől függetlenül a Zaleilah sem egy rossz szám, a spanyoloktól, olaszoktól mindenképp jönnek majd a szavazatok (és ugye nem csak a dal miatt…). DÖNTŐ: biztos (én továbbjuttatnám). PONTSZÁM: 3
07 SVÁJC: Svájcban az első Eurovízió győztese, Lys Assia is indult, neki drukkoltam – nem ő nyert. A Sinplus száma az új verzió megjelenését követően kicsit esett az én értékelésemben, ettől függetlenül jó kis szám, én döntőbe juttatnám. DÖNTŐ: talán (én bejuttatnám). PONTSZÁM: 3
08 BELGIUM: Aranyos, kellemes kis ballada, nekem bejön. DÖNTŐ: nem (én bejuttatnám). PONTSZÁM: 3
09 FINNORSZÁG: Erre kábé ugyanaz vonatkozik, mint Belgiumra, kár, hogy egymás után következnek, szerintem kiütik egymást. Nekem mindenesetre tetszik. DÖNTŐ: nem (én bejuttatnám). PONTSZÁM: 3
10 IZRAEL: Ezt nem tudom soha végighallgatni, szerintem szörnyű. A tavalyi transznemű nőci is nagyon rossz volt, pedig előtte tudtak küldeni jó dalokat (Harel Skaat, Noa és Mira). DÖNTŐ: nem (én nem juttatnám be). PONTSZÁM: 1
11 SAN MARINO: Olvashattatok itt a Facebook-dalról már, a szöveg megváltoztatásáról is. Minden változtatás ellenére szerintem borzasztó, háttérzenének megy el maximum. DÖNTŐ: nem (én nem juttatnám be). PONTSZÁM: 2
12 CIPRUS: Átlagos bulizós nyári nyálas pop, a gagyifaktor elég magas. Ez is maximum háttérzenének. Sajnos a nemzetközi rajongótábora nagy a dalnak. Viszont Ivi énekhangja szerintem görögösen eleftriás lesz😀 DÖNTŐ: talán (én nem juttatnám be). PONTSZÁM: 2
13 DÁNIA: Kedves kis dal, tetszetős, bár szerintem ez lesz az idei Anna Bergendahl… DÖNTŐ: talán (én bejuttatnám). PONTSZÁM: 3
14 OROSZORSZÁG: Babuski!!!!!🙂 Már tavalyelőtt is nekik drukkoltam, örülök, hogy itt vannak, nagyon aranyosak🙂 A tavalyelőtti daluk jobb volt, de ezzel sincs gond, bár náluk nem is a dal a fontos, hanem ők maguk és az előadásuk😀 Mindenképp döntős, győzelem-esélyes, a zsűri azonban útjukat fogja állni… DÖNTŐ: biztos (én bejuttatnám). PONTSZÁM: 4
15 MAGYARORSZÁG: A Compact Disco mindenképp a legjobb választás volt az idei mezőnyből, bár nem egy Wolf Kati-kategória, de tavaly óta tudjuk: az Eurovízión bármi megtörténhet. Az viszont, hogy közvetlenül a Babuskik után vagyunk, jelentősen rontja az esélyeinket… Nem vagyok biztos a döntőben. DÖNTŐ: talán (én bejuttatnám). PONTSZÁM: 3
16 AUSZTRIA: Ahogy Puzsér Róbert mondaná: “mi ez a pusztító alpáriság?”😀 Szörnyű, hogy az osztrákok, akik tavaly egy Nadine Beilert tudtak küldeni, idén egy popódallal induló tiniduó és egy szakállas transzvesztita (akinek a neve Wurst, érted, Wurst!! :D) közül választhattak… DÖNTŐ: nem (én semmiképp se juttatnám be). PONTSZÁM: 1
17 MOLDOVA: Moldova is minden évben eljátssza velem azt, amit Románia. Tavalyelőtt ott volt Doiniţa Gherman és például Cristina Croitoru, tavaly is ott volt Doiniţa és péládul Natalia Barbu, idén is ott volt Doiniţa és például Nelly Ciobanu (aki azonban visszalépett) vagy Geta Burlacu. Nem, a moldovaiaknak SunStroke Project, Zdob şi Zdub, idén meg Pasha Parfeny kell. Nem rossz szám, de küldjék már ki egyszer Doiniţát az etnorockjával!🙂 DÖNTŐ: talán (én nem juttatnám be). PONTSZÁM: 3
18 ÍRORSZÁG: Újra itt van a Jedward-duó, egy a tavalyihoz hasonló dallal. Nekem személy szerint nem igazán jön be, ettől függetlenül tuti döntős lesz. DÖNTŐ: biztos (én nem juttatnám be). PONTSZÁM: 2

Összegzésképp nézzük, hogyan értékelném az első elődöntőt – a dalok élő előadása ezen még változtathat!

One thought on “Eurovízió 2012: Vélemény az első elődöntő dalairól

  1. Végre egy normális toplista, normális véleményekkel.
    Tök ugyanez a véleményem, azzal a különbséggel, hogy Rambo Amadeust, mint kiváló zenészt, és szövegírót simán továbbjuttatnám.
    Kb 4 esetleg 4,5 pontot kapna tőlem. Rona Nishliu még mindig a kedvenc hangom, neki nagyon szurkoltam, és hát el is hozta az albánok eddigi legjobb helyezését. Talán az embereknek is kezd jó útra térni a hallásuk🙂

Ne habozz, kommentelj!

