Eurovízió 2012: Vélemény a második elődöntő dalairól

Folytatódik sorozatom, melyben egyenként értékelem az idei Eurovízió dalait! Ez alkalommal a második elődöntőt szeretném kivesézni.

01 SZERBIA: Nagyon szép szám jó hang, biztos nagyot fog ütni Bakuban is, még így elsőként is. Meg ugyebár Željkót jól ismerik a Balkánon. DÖNTŐ: biztos (én továbbjuttatnám). PONTSZÁM: 5
02 MACEDÓNIA: Végre egy jó dalt küld Macedónia is! Dinamikus, Kaliopi hangja élőben is nagyon rendben van, külön jó, hogy anyanyelvükön énekelnek. Bejövős. DÖNTŐ: talán (én bejuttatnám). PONTSZÁM: 4
03 HOLLANDIA: Az indián-outfit egy kicsit riasztó, de összességében kellemes kis dal, csak félő, hogy elvész a mezőnyben. Nem tűnik döntősnek. DÖNTŐ: talán (én nem juttatnám be). PONTSZÁM: 3
04 MÁLTA: Sajnos idén is rosszul döntöttek a máltaiak, és a tavalyihoz hasonlóan, idén is egy tinglitangli klisé-dalt küldtek. Úgy tűnik, Máltában csak Chiara a jó döntés? (Mondjuk nem, mert Thea Garrett is jó volt, akit 2010-ben helytelenül értékelt alul Európa). DÖNTŐ: nem (én nem juttatnám be). PONTSZÁM: 2
05 FEHÉROROSZORSZÁG: Fehéroroszország a tavalyi szégyenteljes önfényező dalok után (Born in Belorussia, I love Belarus) idén egy normális számmal rukkolt elő (igaz, idén is volt variálás az előadókat illetően). Sajnos a végleges változat, csakúgy, mint Svájc esetében, lehúzta nálam az értékelést. DÖNTŐ: talán (én nem juttatnám be). PONTSZÁM: 3
06 PORTUGÁLIA: Méltánytalanul alulértékelt dal! Nem hiszem el, hogy a fogadóirodáknál ez az utolsó!! Tökéletes hang, nagyszerű fado-stílus, kicsit emlékeztet a Senhora do marra. Sajnálnám, ha nem jutna be a döntőbe, de ha Flor-de-lis és Filipa Azevedo bejutott annak idején, akkor Filipa Sousa is be fog. DÖNTŐ: talán (én mindenképpen bejuttatnám). PONTSZÁM: 4
07 UKRAJNA: Félig ukrán, félig néger énekes, nagyon jó hanggal, viszont gagyi dallal. Pörgős, de a szövege irtó ostoba. Nem hiszem, hogy döntős lesz, de meglátjuk. DÖNTŐ: talán (én bejuttatnám). PONTSZÁM: 3
08 BULGÁRIA: Voltak már jobb számaik is a bulgároknak, idén egy cigány nőci énekel nagyon sok nyelven, szerintem nem valami nagy szám, egyedül a sok nyelvet tudom értékelni. DÖNTŐ: nem (én nem juttatnám be). PONTSZÁM: 2
09 SZLOVÉNIA: Fiatal kora ellenére nagyon jó hangja van Eva Botónak, a dal is nagyon jó, bár szerintem nem fog akkorát ütni, mint Szerbia dala, vagy mint tavaly Maja Keucé. Mindenesetre biztos döntős szerintem. DÖNTŐ: biztos (én bejuttatnám). PONTSZÁM: 4
10 HORVÁTORSZÁG: A horvátok dala a tavalyinál mindenképp jobb, de ők is a végleges változattal rontották el a dolgot, így nálam egy ponttal lejjebb csúszott az értékelésen. A döntő ettől függetlenül meglehet, de nem látok rá túl sok esélyt. DÖNTŐ: talán (én bejuttatnám). PONTSZÁM: 3
11 SVÉDORSZÁG: Az idei Eurovízió legnagyobb esélyesének tartják, szerintem alaptalanul (ld. a tavalyi esetet, amikor Franciaországot sorolta az összes fogadóiroda az első helyre, és végül a tizenvalahányadik helyen végeztek). A szám elmegy, pörgős, de az énekesnő előadásmódja (amit sokan egyedinek, művészinek stb. tartanak) szerintem borzalmas, fetreng a színpadon, ordibál, kicsit olyan, mintha be lenne szívva. Ettől függetlenül a dal, mint írtam, elég jó, kap is 4 pontot tőlem, de hogy ő nyerje a versenyt? Semmiképp sem. DÖNTŐ: biztos (én bejuttatnám). PONTSZÁM: 4
12 GRÚZIA: Hát ezt nem is lehet kommentálni, szörnyű dal, szörnyű előadó, szörnyű minden. Pedig állítólag annak idején tagja volt a pasas a We don’t wanna Put in-t előadó csapatnak, az pedig egy jópofa szám volt. DÖNTŐ: nem (én nem juttatnám be). PONTSZÁM: 1
13 TÖRÖKORSZÁG: Vicces srác ez a Can Bonomo, biztos fog tetszeni a csajsziknak az ugrabugrándozása meg a vigyorgása, de a számmal sincs különösebb gond. De a tavalyi eset óta azért nem merném lefogadni, hogy a törökök a daltól függetlenül a döntőbe repülnek. DÖNTŐ: talán (én bejuttatnám). PONTSZÁM: 3
14 ÉSZTORSZÁG: Nagyon szép ballada, és Ott hangja is tökéletes, ezt biztos szeretni fogja a nép. De mivel sok a ballada idén, nem állítom biztosra, hogy döntőbe jut Észtország (hiszen Szerbia, Szlovénia erősebb dallal indul). DÖNTŐ: talán (én bejuttatnám). PONTSZÁM: 4
15 SZLOVÁKIA: Nekem nincs bajom a keményebb rockkal, de Szlovákia dala nekem túl repetatív, bár a refrénje megragad az ember fülében. Továbbra is tartom magamat ahhoz, hogy az utóbbi időkben Szlovákia legjobb dala a Let’tmou volt. DÖNTŐ: talán (én nem juttatnám be). PONTSZÁM: 2
16 NORVÉGIA: Nekem nem tetszik Tooji dala, bár háttérzenének nem rossz. Ettől függetlenül zabálni fogják, manapság divatos stílus, a srác meg kiköpött Eric Saade, szóval a tinilányok SMS-ei özönleni fognak, és egy magas helyezés sem kizárt. DÖNTŐ: biztos (én nem juttatnám be). PONTSZÁM: 3
17 BOSZNIA-HERCEGOVINA: Maya Sar hangja egyedi, kellemes, megnyugtató. Szép kis dal, nekem tetszik, de a dömtőben nem vagyok biztos. DÖNTŐ: talán (én bejuttatnám). PONTSZÁM: 3
18 LITVÁNIA: Átlagos dal, semmi különleges. DÖNTŐ: nem (én nem juttatnám be). PONTSZÁM: 2

Összegzésképp nézzük, hogyan értékelném a második elődöntőt – a dalok élő előadása ezen még változtathat!

Ne habozz, kommentelj!

