A DAL 2013 – 1. elődöntő – Vélemény a műsor után

ADAL-ujVéget ért a 2013-as A Dal első elődöntője, megvannak a továbbjutók – és 6-ból 5-öt eltaláltam (a zsűri által felállított sorrendben pedig  az első 6 produkció volt nálam is a továbbjutó)!😉
Jöjjenek a műsor utáni gondolataim:

A tavalyi adásokhoz képest sokat fejlődött az MTV(A), nem voltak bakik, külön jó volt, hogy nem kellett fogják a táblagépet a zsűritagok😀 , Novodomszky Éva is jobb műsorvezető volt Kapócs Zsókánál. Nézzük azért pár negatívumot, javaslatot:

  • Ugyebár nem emelt díjas, normál “alakú” telefonszámra lehet küldeni a szavazatokat (értsd: nem ilyen 1792-féleségek, hanem +36-30-stb.) – vagyis az egész világból lehet szavazni, de ezt azok a külföldiek, akik nem értenek magyarul, nem tudhatják – egy mondat erejéig be lehetne mondani / ki lehetne írni angolul, hogy bárhonnan lehet szavazni
  • Az előadók “kisfilmjei” nagyon gagyik voltak, főleg a betanult és mint egy verset felmondott szövegek, ezek lehetnének életszerűbbek
  • Miért nem Eurovízión elhangzott dalokat énekelnek a meghívott vendégelőadók? Miért kell erőltetni ezt a “nem eurovíziós, de a műsorral kapcsolatba hozható személy által énekelt dalokat éneklünk” vonalat?
  • Némely produkciónál a vokalisták hangja hangosabb volt, mint a fő énekeseké.
  • A zsűri túl bőkezűen szórta a pontokat, úgy emlékszem, 6 pontot nem is adtak – tavaly például Dancs Annamarit jól lehúzták, idén is lehetett volna jó pár produkcióra kevés pontot adni. Én a helyükben biztos a Puzsér-módszerrel pontoznék😀

És nézzük a véleményemet az élő produkciókról (a sorrend az előző posztban felállított pontozást követi):

5 PONTOSAK:

  • Agárdi Szilvi & Pál Dénes – Szíveddel láss: Szilvin nagyon látszott, hogy izgul, de szerintem ő most még jobban is énekelt, mint Dénes! Sajnos úgy vettem észre, hogy a háttérénekesek hangja túl hangos volt. De mindent egybevéve, valóban ez volt az egyik legjobb dal, a végén még egy csúcspont-féleség is lett benne (amit hiányoltam), romantikus, szép volt, mehetnek Malmőbe🙂
  • Keresztes Ildikó – Nem akarok többé játszani: Olyan volt, amilyenre számítottam, megmaradt 5 pontosnak nálam🙂

4 PONTOSAK:

3 PONTOSAK:

  • Mrs. Columbo – Játszd újra: Egészen megszerettem ezt a dalt, pedig kezdetben nem csíptem. Dorinának jó volt a hangja élőben is. Én őket juttattam volna tovább Palcsó helyett…
  • Gyurcsík Tibor – Örök harc:  Mi az a “har”? Végig azt énekelte: “Ez örök har”. Furcsa volt😀 Illetve nekem kicsit erőlködősnek tűnt, mint aki nem tudná jól kiénekelni a hangokat… a végén a rapbetét sem jött be. Mindazonáltal maradt 3 pontos…
  • Rácz Gergő – Csak állj mellém: Lehet, hogy másoknak tetszik, nekem olyan kis semmilyen dal továbbra is. És Rakonczai persze hogy 9 pontot ad a havernak!
  • Baricz Gergő – Húz: A dallama jó, élőben is elég szépen előadta, de nekem állandóan úgy tűnik, amikor Baricz énekel/beszél, mintha mindjárt elaludna😀 De azért maradt 3 pontos.

2 PONTOSAK:

  • Fehér Zoltán – Nincs baj: Bejött, amitől tartottam. Idegesítő, ripacs előadásmód, sőt még a dalszöveget sem lehetett jól érteni, furcsa volt a kiejtés is. A dal nem annyira rossz, az előadóval van a baj.
  • Palcsó Tamás – Ezt látnod kell: A hangja jó volt, nem hiába lett második annak idején a Megasztárban, de ez a cukifiús imázs ezzel a tingli-tangli nótával párosítva nem nyerő. Rúzsa Magdinak igaza volt. Én nem juttattam volna tovább.

1 PONTOSAK:

  • Bogi – Tükörkép: Meglepően tiszta hangja volt élőben! És még csak 15 éves, nem is tudtam! Annak ellenére inkább a Junior Eurovízióra való a dal, túlságosan gyerekes. De minden elismerésem a hölgynek, hogy eddig eljutott! Talán még az 1 pontomat is átírom 2-re…🙂
  • Background – Neonzöld: Rakonczainak igaza volt, hogy idegesítő hangja van a csajszinak😀 Nekem ez az elektronikus cucc semmiképp sem jött be, maradt az 1 pont.

Ez volt  tehát a műsor utáni értékelésem. Érdemes amúgy megnézni külföldi oldalak véleményét is, például ezt (kattints), nekik is tetszett Keresztes, Pál Dénesék és még Palcsó is (hű XD). Jövő héten várok mindenkit ugyanitt, ugyanekkor!😉

Neked hogy tetszettek a dalok? Ne habozz, írd meg kommentben!

írta-M

One thought on “A DAL 2013 – 1. elődöntő – Vélemény a műsor után

Ne habozz, kommentelj!

