A Dal 2014 – vélemény a második elődöntő után

ADAL2014Na kérem szépen, fejlődünk, fejlődünk, jobbak lettek a dalok is, és már egész élvezhető volt hajnalban a live streaming, kevésbé akadozott! Még a végén jövő héten akadozás nélkül nézhetek egy csupa tiszta hanggal teli műsort😀 Lássuk a véleményemet:

A zsűri továbbra is túlzásba viszi a pontozást, 7 és 10 között mozognak a pontok, ezért szoktam mondani, hogy a tízes skála egy nagy baromság. Tessék 1-től 5-ig pontozni, ahogy én is, és a gagyikat és az énekelni nem tudókat tessék lehúzni😀 Kovács Kati most tetszett, mert ő azért osztogatott 7-eseket, 8-asokat is, Rúzsa Magdi volt még egy kellemes meglepetés, hogy néha azért lecseszett finoman énekeseket. Rákay a nókomment, ő az, aki a leginkább eltúlozza a pontokat.

A műsorvezetőkről: van egy-két erőltetett poén, pl. az “Éva, én most elhagylak”, ami inkább kínos, mintsem vicces, de összességében szórakoztatók a műsorvezetők. Mondjuk az angol dalcímeket Éva ugyanolyan magyarosan ejti ki, mint ahogy az “End Hángeri gévz tvölf poinc tú”-t a nagy verseny során😀 Harsányit én annyira nem csípem, a másik nő meg annyira jelentéktelen, hogy a nevét se jegyeztem meg. ByeAlexnek sincs sok szerepe hála Istennek😀 Amit még hanyagolni kéne, hogy minden műsorban többször is megkérdezik a Green Roomban, hogy “na milyen a hangulat?”, amire az előadók kurjongatnak. Majd elmondják, hogy “és ez még csak a műsor eleje/közepe/vége”😀 Fölösleges.

A webstreamről: azt írták, hogy megerősített szerverekkel megy majd az adás, ez érződött is, illetve nem a múltkori mediaklikk.hu-s M1 streamet rakták be az adal2014.hu-ra, hanem egy külön streamet (pl. nem volt rajta csatornalogó és a katasztrófavédelem csíkja sem). Néha meg-megállt (általában pont azoknál a daloknál, amelyeket leginkább vártam -___-), de tűrhető volt. Jövő hétre azért lehetne még fejleszteni😉

Lássuk a dalokat:

1. Dér Heni: én nagyon szeretem ezt a dalt, szerintem jópofa, pörgős, megragad az ember fejében. Az előadás is jó volt, nem volt hamis, tetszett. 4 pontos maradt.

2. Belmondo: nem szerettem ezt a dalt, 2 pontos is maradt, egy megjegyzés, szerintem túl nagy volt az arc a bemutatkozás során meg azután is. Lehet, hogy csak én éreztem így, de nekem egy kicsit beképzeltnek tűntek.

3. Joni: hát ez egy nagyon jó dal, de élőben szegény nem volt a legjobb, nem tudom, izgult-e, vagy mi volt a probléma. Nem volt olyan hamis, mint pl. múlt héten “Tejcsináló Cserpes úr” lánya, de nem volt tökéletes. 4 pontos maradt egyelőre, meglátjuk, a középdöntőben mit hoz ki ebből, ha ugyanilyen marad, akkor 3 pontra le fog csúszni, akármilyen jó is a dal. Mellesleg az tisztelendő, hogy meg akarja tanulni az anyanyelvét, na de kérem, milyen magyar szülők azok, akik svédül beszélnek a gyerekükkel, csak azért mert Svédországban élnek, és így a gyerek nem tanulja meg az anyanyelvét?! Persze nem ismerem a háttérsztorit, csak ezen úgy elgondolkodtam, amikor erről volt szó…

4. 2 Beat or not 2 beat: erről már kifejtettem a véleményemet, nem tetszett. 1 pont.

5. Bogi: ez egy nem rossz dal, a tavalyi dalához képest pedig sokkal jobb, de élőben nekem nem volt annyira nagyon átütő. Rossz sem volt, de túlzottan jó sem. A három 35 pontos közül én a zsűri helyében nem őt, hanem Dér Henit vittem volna tovább. 4 pontos maradt nálam, de rezeg a léc.

6. Vastag Tamás: ő ugrott nálam egy pontot, 1-ről 2-re, de csak azért, mert tényleg tud énekelni, és nem volt hamis. Na de ez a dal… nyáltenger!

7. Szécsi-ikrek: 3 pontról 2-re csúsztak le, a dal nem lenne annyira nagyon rossz, na de az előadás… hamis volt, élettelen… És utána meg azok az arcok, amiket a rossz kritikák hallatán vágtak (vagy lehet, hogy csak nekem tűnt úgy?)…

8. Polyák Lilla: Polyák Lilla mindig tűpontosan, hibátlanul énekel, tavaly is, idén is, a zsűri pedig mindig szégyenletesen, felháborító módon lepontozza, kezdem azt érezni, hogy a zsűrinek vagy az MTVA-nak valamiért nem tetszik, hogy ő indul a versenyen, nem tudom, mi a céljuk ezzel, hogy minden évben ki akarják golyózni a legképzettebb énekest… Szerencsére a közönség megmentette, kedves zsűri, ti meg nézzetek magatokba… 5 pontos maradt nálam természetesen.

9. Muzikfabrik: én ezt a dalt szerettem, akkor is, ha sokan lepontozták! Nem éppen Eurovízióra való, de kellemes, rádióban szívesen elhallgatnám! És nagy pluszpont, hogy az énekes és a háttérénekesnő is nagyon tisztán énekelt, megérdemelten jutottak tovább, hiába mondja el ByeAlex mindenhol, hogy ő nem számított rájuk😀 3 pontosak maradtak.

10. Kállay-Saunders András: szégyen, nem szégyen, nekem ez a dal nagyon tetszik. A tavalyi és tavalyelőtti nyálas dalait nem szerettem, de az idei az első hallgatáskor megtetszett. Az előadás is jó volt, a dal is, 5 pontos maradt.

Az est győztese az extraprodukció volt, mondtam is, hogy Rúzsa Magdit és Presser Gábort kéne kiküldjük a 30 dal helyett😀

Ahogy látható, sokat nem változtak most a pontjaim, és életemben először az előzetes értékelésemnek 100%-os találati aránya lett, ugyanis pont az a hat dal jutott tovább, akiket én is szerettem volna🙂 Jövő héten folytatás következik, az egy még durvább mezőny lesz, érdekes lesz a választás…

A Dal 2014 2. elődöntő UTÁN

Ne habozz, kommentelj!

